lördag, november 01, 2008

Allhelgonadagen

Äntligen ledig och lördag och röd dag och ingen morgontidning i brevlådan. Kom lite som en överraskning faktiskt....
Jag som hade sett fram emot en lång lugn frukost tillsammans med morgonblaskan. Fick bli lååååång frukost utan nyheter istället. Efter första besvikelsen fungerade varianten utan tidning riktigt bra trots att Birger gång på gång försökte att inleda ett samtal. Är inte speciellt social tidiga mornar och när det gäller den saken är kära sambon min absoluta motpol - hur pratig som helst....suck.....

Idag ska det bli rallyåka av här. Vår väg är avstängd hela dagen. Självklart har jag massor att göra och behöver naturligtvis ta mig ut med bilen. Härifrån går man nämligen inte till affären precis. Ska dessutom hjälpa Camilla att flytta under dagen. Så redan före 08.00 har vi varit ute och flyttat bilar utanför avspärrningarna. Kommer att få göra en rejäl förmiddagspromenad till bilen - har i alla fall tur med vädret. Kallt men vackert.

På kattfronten har det inte hänt så mycket. Vilda har som vanligt tillbringat morgonen i diskhon lekandes med vatten. Vem sa att katter inte gillar vatten.....
Resten av gänget har ett djupt engagemang i att tussa ihop alla mina mattor till korvar. De börjar också bli ena riktiga bloggare, kliver omkring på bokstäverna för mig hela tiden, Usch vad konstigt det kan bli om jag inte är med och parerar. Tycker nog att det är dags för en liten siesta nu kissarna!

På tal om Vilda så har jag av olika anledningar ändrat planerna för henne. Det är bara börja leta hane igen och det vet vi ju alla som håller på med det här hur lätt det är...hm..

Det närmar sig utställning också. Saga och jag kommer att åka till Stockholm nästa helg. Gordon är också anmäld men verkar inte ha kommit med. Synd för både han och Saga har möjlighet att ta championtitel då. Ska försöka göra en liten abrogrej med Gordon så att han kommer med (byte av katt).

Ha en skön All Helgonna helg allihop!

//Brittmarie & kissarna


"Smalben: En anordning som används för att hitta möbler i mörker."

Inga kommentarer: