fredag, oktober 24, 2008

Äntligen fredag igen då..

Verkar bli en fredagssysselsättning det här. Vart tog dagarna vägen egentligen? Det är fullt upp från morgon till kväll och tiden räcker inte riktigt till att hålla den här bloggen så levande som jag önskar. Jättetråkigt men så är det.
På kattfronten är allt bra. Det drar ihop sig för flytt för Lovis och Olivia. Lovis blir den som får flytta först eftersom Olivia inte läkte som hon skulle efter kastreringen. Nu är allt bra med henne men jag vill gärna att hon går kvar hos mig ett par veckor till. Båda kissarna kommer att få nya underbara hem som jag är helt trygg med. Hoppas verkligen att damerna tycker det samma.

Victoria löper men jag är inte säker på att det är dags att ta en tur med henne till Kaggen ännu. Får se imorgon hur läget är. Det här är en parning som jag har sett fram emot länge och jag tror att det kommer att bli jättefina småkatter efter dessa två.

Vilda vägrar envist att löpa och jag börjar tro att jag inte kommer att få några småcoonisar det här året i alla fall. Chansen att hon går löp blir ju bara mindre och mindre ju närmare november vi kommer. De flesta av mina katter brukar i alla fall ha ett uppehåll i sina löp då. Kissarna gillar tydligen inte mökret de heller....

Avslutar det här med ett stort GRATTIS till Alonzo och min egen Miranda som fyller två år idag! Hos oss kommer det minsann att serveras lite födelsedagsgodsaker ikväll och det tror jag nog det kommer att göras i Kristinehamn hos Kicki, Magnus, Alonzo och Kurre också.

Ha en trevlig kväll allihop!




//Brittmarie

"Livet är det som sker framför oss, medans vi gör upp andra planer.... "


Inga kommentarer: