lördag, december 20, 2008

Da´n före da´n före da´n före da´n före Doppare Da´n

.....blev det rätt..?


Julstöket pågår för fullt; inga julklappar köpta men från och med idag har vi faktiskt en julskinka och lite annan julmat. Verkar som vår jul kommer att kunna räddas precis som alla andra år. Vi får vår julskinka, köttbullar, SILL och allt annat gôtt.

Julgranen, julens viktigaste inredningsdetalj lyser i och för sig fortfarande med sin frånvaro. Det blir säkert skiljsmässa i år igen p.g.a trädet - vi har lite olika smak när det gäller julträdet Birger och jag. Han tycker att bara det luktar gran så...!
För min del ska trädet vara en prydnad och ha grenar. Då menar jag grenar liksom överallt så att man har nånstanns att hänga kulor å sånt. Att den sedan luktar grön gran och inte kattpiss är ju faktiskt att föredra. Vi kan minsann pissa ner den själva säger tallkottarna.

Bakar gör jag inte heller mer än nödvändigt - alltså jag unviker det så mycket jag bara kan
Lägger inte in sill - finns att köpa jättegod.
Kokar inte knäck eller annat julgodis - finns också att inhandla på ICA/COOP som smakar bättre än min hemgjorda i alla fall.
Däremot serveras Mamma Scans köttbullar över min döda kropp!!!!!!! Bläääää!!!!!
Så här rullas det minsann julköttbullar för glatta livet. Brukar bli några stycken varje jul och dom är skitgoda! Lite skrytigt kanske, men dom är goda - fråga ungarna.

Skräpet Victoria har nu bara 9 dagar kvar innan bebbarna ska komma ut. Tjock om magen och hon börjar blir lite trött den lilla gumman. Ungarna i magen är desto piggare. Ibland när jag sitter och tittar på henne påminner magen mest om hela havet stormar - är det månde ett gäng hulliganer på väg igen. Skulle inte förvåna mig. Men nervös är jag som vanligt över om allt ska gå bra eller inte. Håll tummen!

Nu ska jag steka mina köttbullar och klippa till lite strömming till "tallkottarna" så ta hand om er och glöm inte att det blir jul ändå!

//Brittmarie


"De höga klackarna uppfanns av en kvinna som blev kysst på pannan."

Inga kommentarer: