fredag, december 12, 2008

Skottar snö igen och antar en utmaning....

Här skottas det minsann snö igen. Tung snö med extra mycket vatten i. Pust!





Men ändå; finns det något härligare än att ta med Mio ut och skotta undan det där vita och busa och kasta snöbollar och säga leeeeeeta ......?


Jo, om man tänker efter lite, och det är lite, vad kan vara bättre än en varm junikväll med dofterna av liljekonvalj, äppelblom, nyklippt gräsmatta och hägg - mmmmm

Tänk att man aldrig kan vara riktigt nöjd.......

Men nu är det ju ett bra tag kvar tills vi får uppleva detta igen och tills dess tycker jag nog att man ska acceptera att vi faktiskt bor i Sverige och att det förekommer årstidsväxlingar. Säger jag ja, som fullständigt deppar ihop under november och mars, hm.

Victoria mitt lilla skräp börjar bli riktigt rund å go om magen. Om allt går bra kommer vi äntligen få ett gäng ljuvliga kattungar i katteriet igen. Jösses vad jag har längtar! Känns också lite nervöst som alltid när vi väntar smått. För varje kull blir jag mer och mer medveten om att saker och ting inte blir som man tänkt sig.... Det hade jag ingen aning om när jag började med det här och vissa av de erfarenheter jag skaffat mig under årens lopp kan jag lika gärna vara utan. Det har trillat några tårar kan jag säga!

Ha de nu så gott och gå ut och bygg några snölyktor - jättefint!

//Brittmarie

"Att inse att man är okunnig är ett bra steg mot kunskap."


***************************

Och så var det dags att anta utmaningen från Ing-Marie på S*Wermdö´s
http://wermdos.com/?page=home



Så här går det till:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa
regler på din blogg.

* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

* Utmana 7 st i slutet på inlägget genom
att nämna deras namn och länka till dem.

* Låt dem få veta att de blivit utmanade genom
att lämna en kommentar i deras blogg.
Här kommer min lista:
  1. Gillar faktiskt snö - tänk så mycket ljusare det blir.
  2. Mina barn är snart lika gamla som mig ;-)
  3. Ostrukterad - säger väl det mesta.
  4. Notorisk fortkörare - svårt att hitta trivselläget med högerfoten.
  5. Älskar mina färgfläckade mjukisbyxor - varför får jag inte ha dom utanför tomten?
  6. Äter både fiskbullar och blodpudding och tycker det är gott.
  7. Jag har inga vänner........... som bloggar. Kanske dags att börja gott folk!

Och så vill jag utmana följande :-)
Camilla http://www.tjugofyra7s.se/index.html
(jag vet att du har en blogg nånstanns)

Erica http://www.cheeserica.com/

Eva http://web.telia.com/~u16132717/
(du har i alla fall haft en blogg)

Annika http://www.mammasmirakel.dinstudio.se/
(dags att börja skriva lite)

Inga kommentarer: