måndag, juni 29, 2009

Varmt...

...som sjutton är det.

För inte så länge sedan gnällde jag över att jag frös som sjutton.
Visst är det skönt med värmen som har kommit tillbaka - glöm vallningar, svettningar och annat som ingår. Passa på att njut ni som kan och orkar!
Varmt eller....

.....varmt eller kallt kan ingen råda över och jag ska väl egentligen inte gnälla över huvud taget .... vi är ju alla olika... ,ja eller hur det nu var?

...Jo, jo lite gnällig måste jag ju va som inflyttad till gnällbältet..

Här kommer det:
När jag så här på kvällskvisten äntligen har öppnat fönstren för att förhoppningsvis vädra in lite 24-gradig kvälls "kyla" istället för 30-gradig bastuvärme stormar de blodtörstiga sakerna in.
Fästingar vad är det i jämförelse med MYGGOR stora som elefanter.
Myggnät, ja - det har vi men de blodtörstiga djuren kommer in ändå. Det finns inga hål och inga glipor som jag kan se ;-) men ändå är eländet här och vill åt mitt blod ... Isch för dessa blodtörstiga saker...

Förra veckan hade jag några hektiska jobbiga och långa resdagar. Pendlade mellan hemma och SAS Cargo/Arlanda för att hämta upp katt.
Välkomna till Sverige !

Idag har Vilda (S*Ironcoon´s Fear of the Dark ) blivit Sörmlänning. Från och med idag bor hon hos Ulrica och hennes underbara familj i Vingåker . Hoppas allt går bra med er nya familjemedlem och att ni kommer att trivas med varandra.

Ha de gott i värmen och bada och slappa så mycket ni bara kan!


//Brittmarie

"En lögnare tror man inte även om han talar sanning"

Inga kommentarer: