torsdag, juni 18, 2009

Snart midsommar...

...man kan faktiskt ha trevligt i kyla och regn också. Bara att ta på tjocka tröjan, regnkläder och stövlar - eller varför inte satsa på paparaplydrinkar i år.....

Både sillen och den lille kommer antagligen att slinka ner oberoende av väderleken skulle jag tro. Ta det försiktigt med de små bara - det är lätt att det blir för många när man försöker hålla värmen. För många små = tung midsommardag.

Mina "stora" kattungar har redan hunnit bli 7 veckor - tänk vad tiden går fort med dom små liven. Det är full rulle över golvet och de har också lärt sig att hantera de stora klätterställningarna riktigt bra. De är just nu i sin underbaraste ålder och har inte börjat "växa ur" sig riktigt än - men det kommer väl en dag när man får skämmas lite över hur de ser ut...
Just nu är de i alla fall hur söta som helst och jag kan bara inte sluta att umgås med dem, krama, pussa och leka, mmmm, så gôtt så.

Mina "små" kattungar är ju inte så mycket att hålla på med ännu. Det mesta går just nu ut på att vara en serviceinrättning till mamma katt och skämma bort henne så mycket det bara går.
Hon inbillar sig för tillfället att hon är en drottning av stora mått - varsågod gör det du lilla gumman, det är du värd. Vad gör man inte för att de ska ha det bra!

Småttingarna ökar bra i vikt och utvecklas som de ska så här långt. På midsommardagen är de redan en vecka och jag hoppas att de ska visa lite tendenser till utfärgning då. De är väldigt ljusa hela gänget så jag undrar om alla hanarna är creme eller kanske rent av lila - tiden får utvisa. Lilla tjejen är lika ljus hon, men är absolut inte creme - fungerar inte genetiskt. Sköldpadda kan hon ju i och för sig vara men som sagt för tidigt att se.
Måste börja fundera på namn till dom också. Kärt men ack så besvärligt nöje. Det MÅSTE ju bara bli bra och med namn som de nya ägarna förhoppningsvis vill använda sig av. Tycker det är onödigt att krångla till det för mycket.

Victoria håller på att löpa livet ur sig. Hon har nu höglöpt sedan i lördags och börjar gå mig på nerverna. Gapar å skriker och slampar sig mest hela tiden. Det värsta är att hon går ner sig så förbaskat så när det här är över kommer jag nog, i och för sig under protest, sätta henne på P-piller. Vill att hon får ha det lite lugnt och skönt ett tag. Det är ju inte aktuellt att para henne på ett bra tag så jag tror att det är lika bra att göra så.
Jag är inte förtjust att ge mina honor P-piller med alla risker som finns men det är ju inte helt risktfritt att "gå tom" heller. Pest eller kolera alltså...

Ha nu en RIKTIGT TREVLIG MIDSOMMAR
med i håret - små - - den lille + allt annat som ingår!


//Brittmarie


"En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel
medan sanningen letar efter sina sandaler."





Inga kommentarer: