fredag, september 04, 2009

Hej Carina....

....och alla andra förstås!

Nu är jag här igen efter en låååång ofrivillig paus från skrivandet.Datorer är inte att leka med när de sätter den sidan till, de ska bara fungera eller hur.

I alla fall är jag väldigt beroende av att tingestarna fungerar som de ska för att både uppdatera hemsidan och ta hand om mailen. Surfa runt. självklart, de med. Bara att vårda mailkontakterna har under en och en halv månad inneburit att åka 5 mil för att kunna ha lite koll på inkorgen. Tar tid kan jag säga, och dyrt blir det också.

Nu är jag som sagt igång lite försiktigt igen men har tyvärr inga verktyg på den här datorn för att kunna uppdatera hemsidan så jag meddelar här och nu att jag fortfarande är vid liv och att allt är bara bra med oss alla. Bilder blir det också lite tunnsått med den närmaste tiden av samma anledning som hemsidan ligger lite i vila.

Håller på som mest att förbereda morgondagens utställning. Ska bli så roligt! Har inte ställt ut sedan den 1 februari i år så jag är riktigt sugen på att komma ut igen. Bara att få träffa vänner som jag inte sett röken av på riktigt länge ska bli jätteroligt. Tror nästan att det kommer att bli den bästa biten av det hela. Jodå, jag tar med en katt också!

Det är ju en hel del som ska förberedas innan man är på plats. Jag hade till och med tänkt mig att sy ett nytt läckert burskynke. Började glatt för en vecka sedan men jag är ju inget vidare på att sy och tiden räckte inte riktigt till så det blir det gamla vanliga skynket. Tyvärr måste trotjänarskynket lagas lite upptäckte jag i går kväll. Kan ta tid att fixa det fast det bara är raksöm - är en hopplöst urusel sömmerska.

Katten är i alla fall badad och ser än så länge riktigt bra ut. Hoppas hon gör det imorgon också och inte lyckas hitta på någon dumhet och kladda ner sig. tills vidare gäller noggrann handtvätt gäller innan man får plocka med damen. Väskan är så gott som färdigpackad och äggen till äggmackorna stekta så det här blir nog bra tror jag.

För övrigt måste jag också städa av huset lite. Det har varit skitväder några dagar och jag har en långhårig hund som drar in lera, grus, gräsklipp och lägger det i högar på golvet. Äckligt att gå barfota på det underlaget tycker jag. Ser inte trevligt ut heller så både dammtrasa, dammsugare, skurhink och naturligvis underteckand ska få lite motion under dagen.

Vad svårt det är att träffa rätt på tangenterna på en laptop när man inte är van. Kräver mycket noggrann korrekturläsning och det är det jag ska göra nu!
Hej för idag!


Ha det så gôtt till nästa gång som jag hoppas blir snart!
//Brittmarie


dagens citat:
"Det blir bara stjärnor när jag ska skriva in lösenordet."
Återkommande fråga på Spray support ;-)

Inga kommentarer: