måndag, september 07, 2009

Nu har vi avverkat...

...vår första utställning på sju!!?? månader.
Oj, vad roligt det var att komma igång igen!!!

Som alltid var MSK:s utställning mycket trevligt och välorganiseerad. Allt fungerade som det skulle, funktionärerna var jättetrevliga och hjälpsamma, tyvärr är deras lokal i lite varmaste laget för både katter och människor men det är sån´t man får ta. Svettig på ryggen blir man ju men vad gör dé när man har så trevligt som jag hade det den här dagen.
TACK "Blankan" och Co!!! Jag kommer mer än gärna tillbaka nästa år igen!!!!!

Hade bara med mig en katt den här gången; lilla Corall. Hon skötte sig jättebra på sin premiär. I början tyckte hon att det var lite äckligt i den här okända och stökiga miljön som en kattutställning är men hon repade sig snabbt och var snart trygg i sin bur. Tryggheten fanns kvar även utanför buren och på domarbordet. I och för sig nafsade hon domaren lite i fingret när han välte omkull henne på rygg och pillade henne på magen. Skulle nog jag också ha gjort ;-)
Så gör man inte med små prinsessor Henry.

Vi fick en EX1:a och en mycket bra bedömning. Någon BIV-uttagning blev det inte p.g.a. för få Rag a. Corall gick vidare till Nominering för Best in Show där hon mötte en liten ursöt Birmadocka som helt rättvisst tog hem det hela. Dunbollen blev också senare Best in Show 3-6 månader så vi föll så att säga med flaggan i topp.

Det är jätteroligt att det gick så bra för oss men ännu roligare är att Pia Franzens underbara och egenuppfödda Chendos Pink Cadillac tog storslam den här dagen. Hon började med att ta EX1:an i tuff konkurens. Sedan rullade det nästan på av sig själv; Nominerad, Best in Show med ALLA domarrösterna inklusive eleverna! Sedan kom det stora ofattbara BEST OF THE BEST!!!!! Undrar om Pia har landat än - tror inte jag.....


S*Chendos Pink Cadillac
Fotograf: Pia Franzén


STORT Grattis Pia till en mycket vacker katt och framgångarna i Eskilstuna. Kan bli en riktigt spännande dag i Tibro om en dryg månad.

På hemvägen bajsade Corall på sig. Hon hade hållit sig sedan tidig morgon men när vi körde in i Örebro gick det inte längre. Så olycklig hon var. In på första bästa parkering och där stod jag med katt på armen och försökte rädda det som räddas kunde. Gick hyfsat bra faktiskt så Corall behövde inte det STORA badet när vi kom hem, bara transportboxen. Tur i oturen att det inte hände på vägen till utställningen, brukar bli lite besvärligt då. Speciellt nu när Corall var en av de första katterna som skulle upp för bedömning. Ibland har även jag tur.....

Mina datorproblem rullar på som de ska. Alltså inga uppdateringar av hemsidan, inga nya bilder - tja ingenting. Skrället är fortfarande på lagning och jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att den snart kommer till liv igen. Föda upp katter fungerar inte så där jättebra utan dator. Jo, jo katterna kan jag ju föda upp utan problem men resten då... dessutom får jag abstinens när jag inte kan ha koll på vad som händer och sker där ute i världen när JAG vill utan måste åka några mil innan jag kommer ut på nätet. Som en klen tröst har jag ju Dagboken att leka med lite och jag HAR kattungar till salu; tre lilatabby mysproppar söker sällkskapshem.



FromMe2You, rag e 03 21 - tingad


Lady Madonna, Rag c 21 - ledig


RockyRacoon, Rag c 21 - ledig


Mr Moonlight. Rag c 03 21 - ledig

Dags att starta upp måndagen på allvar - har lite att pyssla med som inte kan vänta.
Há dé så gôtt Carina & alla andra till nästa gång jag är här och petar ner lite bokstäver.

//Brittmarie

"En arkeolog är den bäste make en kvinna kan ha.
Ju äldre hon blir desto mer intresserad blir han av henne."
Agatha Christie

Inga kommentarer: