onsdag, september 09, 2009

Yes, Yes, Yes...

....äntligen kan jag uppdatera hemsidan hjälpligt igen.
Är så glad så glad!

Det kommer att gå åt en hel del timmar innan jag kommer ikapp, men vad gör väl det. Tyvärr så ligger alla mina bilder i den gamla trasiga datorn som väntar på att "blåsas" om, så det kan bli lite fattigt på bildsidan. Det värsta av allt är att jag har suttit och jobbat med en ny layout som också ligger i den sjuka datorn. Jag, som riktigt längtar efter att få det klart men tyvärr så får den biten "ligga till sig" ett tag till. Det värsta som kan hända är att jag får börja om från början igen, visst det är roligt men det är en himla massa jobb, och tiden ni vet....

Ska i vilket fall som helst försöka jaga kattungarna under dagen och försöka få dom att posera och se söta ut, det var ju ett tag sedan.

Småttingarna har växt på sig riktigt duktigt men är för tillfället ingen fröjd för ögat, urväxta som de är. Förstår inte vad som händer med mina gosiga trinda dunbollar. Ena dagen är de det sötaste och rultigaste som finns för att dagen därpå se ut som tapirer på höga ben med jäääääätttttelång svans. Ragdollens utvecklingsfaser kan man verkligen hålla sig för skratt över. Nåja det brukar bli bra i slutänden men ibland tvivlar jag.

Gårdagen gick åt till att få ordning på hemsidan, eller rättare sagt; att få över den till den här tillfälliga datorn. Brukar anse mig själv vara rätt så teknisk men igår vet jag inte vart den genen tog vägen. Tog mig mer än halva dagen för att få till det och då hade jag också hunit med radera hela?! hemsidan. Helt plötsligt var allt bara gone away. Vet inte vad jag gjorde och hoppas att jag inte kommer att göra det igen. Blev lite svettig där ett tag och det hade inte bara med åldern att göra.

För övrigt verkar det bli en underbar höstdag igen. Varmt och skönt och solen lyser på oss. Ska ta och riva ur sängarna och tvätta lakan och då åker väl ett gäng handdukar med också. Verkar bli rätt så riskfritt att hänga ut tvätt så jag passar på. Ska väl kratta fallfrukt som vanligt också och försöka rädda några plommon från getingar och fåglar. Har så goda plommon så jag måste göra något av dom, inte bara äta.

Hej på ett tag!

//Brittmarie


"Man ska akta sig för att ha så många järn i elden att den slocknar"

Inga kommentarer: