onsdag, augusti 11, 2010

Åskan

eller blixten ska man väl säga, slog ut modemet häromdagen. En hård väg att bli uppmärksammad på hur beroende man blivit av att  saker och ting fungerar dygnets alla 24 timmar. Kan ju inte ens betala räkningar, ännu mindre uppdatera blogg och hemsida. Katastrof!!! Ärligt talat är jag nog hellre utan TV än Internet, brukar inte serveras så mycket annat än skit på TV:n i alla fall. Nåja, nu har jag i alla fall grävt fram ett gammalt modem som verkar fungera och efter sju svåra år och 8 bedrövelser har jag på egen hand lyckats få igång tekniken. DET FUNGERAR!!!!!!! Back in business.

Sagas kattungar blir hela 2 veckor idag. Tänk vad tiden går fort när man har "småkottar". De utvecklas bra och växer så det knakar. Båda två är mitted och båda två verkar vara feltecknade, vad annars. Inga utställningskatter alltså.

Sjulingarna växer också på sig, inte så det knakar men det går åt rätt håll. Mamma katt börjar se lite medtagen ut, mager som en skata och lite trötter. Det börjar nog bli dags att avlasta henne lite och presentera småttingarna för lite annant käk än modersmjölk. Blir lite tidigare än vad det brukar men jag tror Corall behöver det - så, så får det bli..

Ang. NaorahDolls följetongen har jag inte fått något svar på mina mail. Skickar iväg en omgång idag igen så får vi se vad som händer. Antagligen ingenting.....

Nu när jag äntligen fått ordning på tekniken ska jag ladda batteriet i kameran och ge mig på sjulingarna. Jag har ju provat förut men de är inte speciellt samarbetsvilliga de små liven. Törs inte lova att bilder kommer ut på hemsidan idag men jag ska jobba hårt på det.

Hej för den här gången och var rädda om varandra!
//Brittmarie

"I morgon är den lates valspråk"

Inga kommentarer: