lördag, augusti 07, 2010

Godmorgon!


Lilla Manne som tyvärr inte har något vidare bordsskick;-)


En ny dag, nya möjligheter som någon klok människa sagt.
Vädret är lite disigt och regnet hänger i luften men vad gör väl det.
Blir säkert en bra dag ändå.

Sjulingarna har hunnit bli 3 veckor. Redan för en vecka sedan började de att försöka kravla sig ur bolådan. Lite tidigt tyckte jag då så jag har motat tillbaka gänget in i lådan under veckan som varit. Igår var det bara att ge upp och äntligen fick jag premiärbygga den nyinköpta kattungehagen. Ett riktigt legoarbete men kul! Blev väldigt bra. Ungarna verkar tycka att det är toppen med ett ordentligt utrymme att busa på. De är så roliga att se på när de tar sig fram på sina vingliga skakiga små ben och brottningsmatcherna de har är minsann inte mindre roliga att kika på. Tänk, så klumpiga de är. .
Blir nog ännu mer tid hängande hos dem nu.....














Svårt att få med hela
hagen på bild - den är stooor.


Igår var jag till veterinären med Kajsa Kavat. Fick för mig att hon börjat "falla ur" och med tanke på det medfödda hjärtfel hon har (inte HCM) blev jag naturligtvis lite orolig och beställde tid.
Nu är det nog bara så att matte får lite extra noja ibland när det gäller Kajsa eftersom hon enligt vår veterinär lever på övertid sedan ettårsåldern (hon blir snart 4). I alla fall var alla värden bra och hon är i gott hull så hon hänger förhoppningsvis med ett tag till. Ingen är gladare än jag.

Det är ju lite speciellt med Kajsa och hennes bror Vile Viking. Kullen föddes en vecka för tidigt och av 7 ungar var det bara de här två som klarade sig. Dessutom fick jag mata dem till 100% under 10 dygn innan mjölken kom igång på mamma katt. Det var tider det, sov 1-1,5 timme mellan matningarn dygnet runt. Glömmer aldrig hur trött jag var, var nog värre än att ha småbarn.....
Vikingen är fullt frisk medan då Kajsa fick de här problemen med hjärtat. "Locket" mellan förmaken slöts inte som det ska vid födseln och resultatet är att hjärtat växer - inte så bra.
















Kajsa Kavat i sin älskade kattgård.

Sagas kattungar växer så det knakar. De är så feta att de knappt orkar röra sig. Varje gång jag är och tittar till dem sover- eller diar de. Riktiga heffaklumpar!
Deras ögon börjar öppnas så smått och det är bara fråga om en dag eller två innan de är helt öppna.

Har inte fått kläm på färg och varianter än men jag tror att honan är brun och hanen är blå. Båda kan vara mitted men är inte helt säker. Namn har de fått också, efter lite funderande blev det Nelly Mazou och Neo Mazou.

























Här är tjocksmockarna i sin favoritposition.


Nu ska Birger och jag ut och äta lunch!

Ha en riktigt bra lördag och ta hand om varandra, hörs snart!

//Brittmarie


"Om du inte planerar in dina prioriteringar i din kalender kommer andra människors prioriteringar att hamna där."

Inga kommentarer: