måndag, september 27, 2010

Godmorgon på sig bloggen

Måndag morgon och dagen efter en utställningsdag. Känns lite tungt i kroppen och har nog inte riktigt sovit tillbaka de timmar jag inte sov till igår. Det är jobbigt med utställning, inte bara för katterna, utan också för oss tvåbeningar. Ibland undrar jag fakatiskt på fullt allvar vad jag håller på med. Oftast är det hur trevligt som helst med utställningar men ibland när klockan är 03.30 på natten och man nyss somnat och klockan ringer för uppstigning, då undrar jag verkligen vad sjutton jag håller på med egentligen. Tur att man har en förmåga att glömma vissa saker omedelbums för att istället lägga krutet på att minnas allt det positiva; alla underbara människor man har förmånenen att träffa och lära känna, tävlingsmomentet, många fina katter o.s.v. - visst uppväger det tröttheten och alla mil bakom ratten!

I vilket fall som helst dammade jag igår av Victoria och åkte till Borlänge och Dalälvkattens utställning. Vicktoria är inte utställd på nästan 4 år så jag hade faktiskt hjärtat i hallsgropen. Frågan var om hon skulle klara av det mentalt och sköta sig som man bör på en utställning eller inte. Gissa om jag är lycklig, det gick hur bra som helst och mitt "danska skräp" fick sitt andra CACIB bara fyra år efter det första. Ibland tar saker och ting lite tid i min värld. Domarutlåtandet blev över förväntan och det mesta var Exellent förutom det att Victoria för tillfället frossar i kattungemat och är "lite" för välmående. Den kritiken tar jag utan att blinka. Det lilla problemet kommer att rätta till sig så snart kattungarna flyttar ut och kattungematen åker in i skåpen igen..
Här är hon min sockertopp; CH Victoria á Chardani, Rag f21
Idag är det vaccinationsdag för några av kattungarna. Ett gäng har redan fått sin första spruta och idag är det resten som ska få sin. Några av dem har varit lite dåliga i magen så jag har dragit ut på det lite för vissa. Bäst så tyckte jag. Ska också försöka ta lite bilder på hulliganerna under dagen. Tyvärr är inte ljuset det bästa för sådana övningar men jag ska göra så gott det går. Hoppas kunna visa upp resultatet imorgon.(kanske sa för mycket där....)

Nu ska jag i alla fall ta tag i saker och ting.
Ha en trevlig måndag och sköt om er!
Hej till nästa gång!

//Brittmarie

Någon som har tänkt på att:
Det mest avancerade av allt avancerat är det enkla.


Inga kommentarer: