lördag, oktober 11, 2008

Ny dag

Godmorgon!
Hoppas ni har sovit lika gott som jag. Kan inte göra annat med en och annan fyrbent sängvärmare. Kan bli liiiite trångt ibland men vad gör det.

Den här dagen började med att jag fick hänga tillbaka både gardiner och gardinstång på sin plats i trappfönstret, skulle tro att Vilda Matilda har varit i farten igen, hm. Hon förnekar sig inte den damen. Resten av morgonen har hon ägnat sig åt att sitta i diskhon och filosofera så hon verkar haft en lite jobbig natt full av bus och upptåg. Hon är rolig hon, fast ibland skulle jag vilja reklamera henne och skicka tillbaka henne till uppfödar´n. Det är inte alltid man ler åt hennes påhitt kan jag säga....

Resten av fyrbeningarna har tagit sovmorgon - kanske lika bra det för det är lite mörkt och rugguggligt idag. Hoppas det blir bättre under dagen för jag har faktiskt tänkt höstrensa i trädgården, du vet riva upp f.d. sommarprakten, kratta alla äpplen som ligger och dräller på gräsmattan o.s.v. Kan nog bli ryggont innan kvällen.....
Städa huset står också på schemat. Undrar om det någon gång i framtiden kommer en helg där man kan vara helt LEDIG jag menar "GÖRLEDIG" (värmländska) och bara få vara och ta dagen som den kommer. Lär väl inte inträffa i detta livet.
Javisst jag, kattlådorna ska diskas också.

Ska också försöka hinna med en sväng till "la stada" och titta till Nerks KM. Har inte anmält själv dit i år men jag har en avkomma med som jag gärna vill hälsa på. Har inte träffat Alonzo och matte Kicki på länge så jag ser verkligen fram emot det. På köpet får jag också träffa en hel del andra goa kattmänniskor och prata katt så sambon behöver inte offra sig idag - inte när det gäller den saken i alla fall.

Dags att lämna bloggen och sätta lite fart.
Hej för idag!
//Brittmarie

"Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken"

Inga kommentarer: