torsdag, oktober 16, 2008

Trötter




Idag är jag gôrtrött som vi säger på värmländska!
Tänk att jag aldrig kan komma i säng i tid! Ska alltid bara göra de och de och ditt och datt när det för flera timmar sedan var dags att krypa ner mellan lakanen. Kan ju också vara något på TV som jag har något idiotiskt behov av att titta på. Jag måste lära mig att avsluta mitt pysslande tidigare och skita i sena TV-kvällar.

I tisdags for jag fram och tillbaka mellan hemma och Örebro femtioelva gånger och det blev i alla fall inte jag piggare av. Samma kväll var det äntligen dags för första träffen inför den kommande uppfödarcertifieringen. Naturligtvis blev det sena kvällen innan jag landade i min säng. Var inte hemma förrän 23.30 och åtmistone jag fungerar så att jag behöver en hel del tid innan jag varvar ner till "dags att gå och lägga mig tillståndet".

Vad jag här, på alldeles för många rader vill ha sagt, är att mitt sömnbehov inte riktigt är tillgodosett sedan i måndags och att gamla kroppen inte riktigt orkar med att inte krypa ner mellan lakanen förrän vid tolvtiden 5-6 dar i veckan.
Nog om min sömnbrist.

Som jag tjatat lite om tidigare, så var det då i tisdags äntligen dags för den första träffen inför uppfödarcertifieringen. Kvällen blev precis så trevlig och givande som jag hade räknat med. Skitkul hade vi också vill jag lova!

Vi var cirka 40 uppfödare av olika raser på plats som med liv och lust diskuterade SVERAK, djurskydd, katthållning och annat intressant som vi kattuppfödare måste hålla ordning på. Många spännande vändningar blev det. Som vanligt när kattkärringar är i farten höll vi oss inte alltid till ämnet. Vi höll oss inte för skratt heller vill jag lova. En och annan pinsamhet från uppfödarlivet blev offentlig den här kvällen - härligt!
Alla har vi väl trampat i klaveret någon gång eller....

Det här gav i alla fall mersmak och jag ser absolut fram emot mot nästa träff! Tyvärr kommer vi inte att ses igen förrän om två veckor. Men vad jag har lärt mig så går tiden fort när man har kul - och det har jag faktiskt. Jag har dessutom en hel del att läsa in till nästa gång, SVERAKs stadgar är inte att leka med, så egentligen är det kanske riktigt bra att jag får de här veckorna på mig.

Dags för lite färsk information om Olivias infektion. Hon mår redan mycket bättre. Svullnaden är så gott som borta och hon är jätteduktig på att ta sin medicin - Olivia är den i kattgänget som är lättast att medicinera. Öppna gapet, stoppa in piller, stäng munnen, svälj och klart. Lätt som en plätt!

Å, vad jag önskar att alla kissarna vore likadana, men icke då.
Victoria, t.ex. är pest och pina, när det gäller medicinering i alla fall. Rulla in katt i handduk, be någon hjälpa till att hålla och i med pillret och ut med pillret ur mungipan och in men pillret igen och så håller vi på tills jag har vunnit - tar både tid och extra piller i anspråk. Risken att man blir randig både här och där och lite överallt är också ganska stor så man får absolut inte missa att klippa hennes klor innan man går till attack.

Nog om allt för idag, återkommer snart igen!

//Brittmarie & "tallkottarna"

"Beståndsdelarna av talet är lungor och luft."

Inga kommentarer: