måndag, januari 26, 2009

FETSVANS!!!! :-(

Hur kul är det på en skala!!??
Att hankatter har fetsvans är ju inte helt ovanligt men varför en av mina honor ska ha det tycker jag är helt onödigt. Det är så typiskt att fetsvansen bara "dyker upp" när kattan badats. Hon var så fin ända tills jag upptäckte eländet. Så är dammar det i hela huset av Kaolinpuder, torrschampo och potatismjöl. Måtte jag får ordning på det tills helgen och utställningen. Suck.

Har tvättat burskynken på förmiddagen och ikväll ska jag ta fram det hatade strykjärnet och använda det. Tråkig sysselsättning men det blir bra när det väl är färdigt.

Idag är det mörkt och trist och vått ute. Blir inte så mycket gjort tycker jag när dagarna är så här. Sitter hellre och gosar med småkissarna än härjar runt med dammsugaren och skurhinken. Men nu har jag ju några katter och en långhårig hund så tyvärr måste jag ge mig på det även om jag som sagt saknar både lust och ork.

Under helgen har jag gjort mina uppgifter till PawPeds-kursen. Det är inlämningsuppgifter nummer 2 och hittills har jag fått godkänt på det som jag har åstadkommit. Riktigt rolig kurs som jag tycker ger mig mycket mer än SVERAK-diplomeringen. Slå i böcker tycker jag nog att jag kan sedan tidigare. Har också fått kontakt med en hel del sköna kattuppfödare både i Sverige och utanför. Härliga diskussioner och utbyten av erfarenheter har det blivit på chatten under de här två veckorna som kursen har pågått.

Dags för en lite försenad lunch - hungrig. Hej så länge!

//Brittmarie




"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen.
De påskyndar den också."

Inga kommentarer: