söndag, januari 25, 2009

Nu är det riktigt länge sedan

jag skrev några rader här. Usch så slarvigt.

I alla fall så är allt bara bra. Kattungarna växer och har flyttat ur bolådan. Det blev lite akut med att bygga upp hagen. När de var på dagen 3 veckor tyckte småttingarna helt plötsligt att bolådan var för trång och klev ut. Så det var bara att sätta igång bygget medan jag samtidigt stoppade tillbaka kattungar i bolådan.

De växer och står i men under den här veckan har inte viktökningen varit så bra som tidigare. Inte undra på som de springer omkring och busar att mjölkbaren inte riktigt räckertill längre.Det är alltså dags att börja gegga med nötfärs och annat godis.
Jag börjar få lite kläm på vad det är jag har bolådan. Det är en blåtorbie, två bruntabby bicolur, en creme nånting och en röd nånting - se där ja - det går framåt. Hoppas att inte den lilla bruntabby bicolourflickan visar sig vara sköldpadda bara - pinigt värre för mig...

Saga har blivit BIV Rag n21 på SVERAKS Årets Katt lista. De ni! Jätteroligt med "blommiga ragdolls på den listan. Nu var det hela tre stycken - nu är vi på gång minsann!!! Någonting säger mig att hon finns med och leker lite på Nerks Årets Katt lista också. Ska bli spännande att se var hon hamnar. Min prinsessa!!!!!!!

Nästa söndag är det dags för lite utställning igen så här har det badats katt och preparerats och plockats och gud vet allt. Hoppas att de håller sig fina en vecka nu och inte får för sig att rulla runt i någon potta eller nåt...
Våren närmar sig har jag märkt, två av mina damer har ylat under veckan som varit, eller rättare sagt en har ylat i 10 dagar (inte bra) och när hon äntligen tystnade då börjar nästa så det har inte varit tyst här på nästan två veckor. Det värsta av allt är lilla Cirina som löpt så fruktansvärt hårt och är bara 10 månader. Det är nog bäst att beställa tid för ultraljud så att hon är klar att para tidigt om det skulle behövas. Hane, jaha ja - måste ha tag på en passande sån också....
Nog för idag - dags att testa nötfärsen på Zäta-kullen.

Ha det bra tills nästa gång!

//Brittmarie



"Gör någon glad idag!"




Inga kommentarer: