tisdag, januari 13, 2009

Försenad...



...tvåveckorsrapport från bolådan.
Vad fort det går - tänk att småkottarna redan är 2 veckor och 2 dagar.


Mamma katt har accepterat bolådan och inte flyttat runt på sina ungar något mer. Jätteskönt tycker vi tvåbenta!




Hela gänget har gått upp i vikt som de ska och alla har öppnat sina ögon. Lilla cremehanen var sist och är fortfarande lite trekantig i ögonen. Ser kul ut. Deras hörsel är det inget fel på heller utan alla fem reagerar på ljud nu. De ligger i hårdträning och går in för att få styrsel på sina små tjocka ben. Skakigt som sjutton men skam den som ger sig - det ska gå....



Småbusar med varandra på ett underbart klumpigt sött sätt har de börjat med också. Bråkar inte bara om tuttar utan försöker nog leka lite mellan varven. Men det raraste av allt är när de tvättar sig. Så klumpigt men otroligt - bara två veckor och tar redan hand om sig själva.

Jag tror att hela gänget är tabby. Victoria har ju bara gett tabby i sina tidigare kullar och jag börjar bli rätt säker på att hon inte kan ge oss annat än tabbybebbar. Så här långt har jag en blåtabby/blåcreme tabby colourpoint, en blåtabby/blåcreme tabby bicolour, en bruntabby bicolour och som vanligt två creme/röda som jag i dagsläget inte har en aning om vad det kan vara för variant på. Det är alltid lika spännande med de färgerna. I vilket fall som helst är det bara att hålla tummarna att det blir vitt där det ska vara på bicolour-gänget.

Under helgen slängde katterna och jag ut julen. Av julgranen blev det inte mycket kvar - de mesta låg på golvet och kissarna var ganska fundersamma över vart deras träd tog vägen.


Var är mitt träd ?!?

Känns lite trist att plocka undan alla stakar och adventsstjärnor ur fönstren. Blev så mörkt och tråkigt. Speciellt nu är gråvädret är tillbaka och snön är borta. Men vår- och sommar postorderkatalogerna har kommit så det är väl inte så lång tid kvar innan vi kan se att ljuset är på väg tillbaka.

Nu ska jag gå och hänga över bolådan och njuta en stund innan jag tar tag i diverse nyttigheter som bör göras - tvätt och sån´t ni vet.

//Brittmarie


"Den som kommer med dåliga argument bekämpar
man bäst genom att låta honom prata på"

Inga kommentarer: