måndag, februari 02, 2009

Vi började det nya utställningsåret precis som vi avslutade det gamla!

http://www.petplace.com/cat-videos.aspx?p=132 har inte ett dugg med utställning att göra....

Igår var jag, Cirina och Saga inne i Örebro på årets första utställning. Det var lika roligt som vanligt och att det sen gick riktigt bra för oss gör ju inte saken sämre. Cirina tog sitt första CAC och Saga tog sitt första CACIB blev BIV-total och NOMINERAD! Tyvärr inga röster i panelen men hon var DÄR igen för sjätte gången! Tänk vad stolt man blir. Båda kissarna fick jättebra bedömningar. Aliosha Romero som dömde Saga tog till så stora ord som att den här katten är den bästa tabby han sett, usch vad odrägligt stolt och mallig jag blir. Stora ord om en katt från min egen uppfödning, de ni.

På lördagen hade jag två avkommor på plats på utställningen. Gick väldigt bra då också. Lobo tog EX2 och Vile Viking CAP + NOM!!! GRATTIS pöjkar med hussar och mattar - snyggt jobbat!
Tänk att jag alltid blir tårögd när jag träffar Vile Viking. Den killen tillsammans med syrran Kajsa fick en tuff start i livet. De föddes en vecka för tidigt och var sju i kullen. Bara dessa två överlevde. Oj vad jag matade, kissade och bajsade kattungar, grät och grät. Mamma katt hade ingen mjölk, kattungarna gick bara ner i vikt den första tiden och var nere i nästan 50 g när det var som värst. Men titta på dom nu, stora rejäla fina Ragdolls! Inte undra på att det blir lite vått i ögonvrån.....


PawPeds-kursen puttrar på. Har suttit med de enskilda uppgifterna nu på förmiddgen. Hoppas att det blev bra och att jag blir godkänd utan ändringar. Grupparbetet har jag inte hunnit med att göra så mycket på p.g.a. allt jobb med utställningen, både före och efter. Har hållit på sedan i torsdags och byggt utställning, jobbat på utställning, ställt ut katter på utställning och rivit utställning. Tur att jag har två suveräna medlemmar till i gruppen som tagit på sig mer än vad de borde nu när jag inte riktigt hunnit med. Ni är guld Linda och Louise, TACK!

Nog för idag! Måste väga och fota kattungar. Skulle ha gjorts igår på femveckorsdagen men jag hade ju lite annat för mig då....
Kattungerapport kommer!
Ha så fint i vintersolen!
//Brittmarie



"När en katt ligger i ett rum och sover finns det inget för en inredare att göra där."

Inga kommentarer: