söndag, januari 04, 2009

Kallt

Usch, idag har vi -20 grader. Inte roligt för varken människor eller hund. Visst är det vansinningt vackert ute med gnistrande vit snö och solsken men när varken långkallingar eller mössa hjälper mot kylan kan jag faktiskt vara utan. Blir ingen långpromenad idag inte.
Undrar om bilen startar förresten?????

Kattvalparna är en vecka idag och det är vägningsdag. Jodå, de har växt så det knakar - riktiga Heffaklumpar så här långt. Kan inte säga det nog många gånger: vilken avelshona mitt lilla "Skräp" är!!!!!!! Love you!

Jag har till och med bestämt mig för vilken som är vilken och gett de små var sitt namn. Riktigt vågat vill jag lova. Jag brukar till mina kamraters stora glädje ha lite problem med att könsbestämma mina småttingar. Har jag dålig syn eller......
Om jag har fel. Då gör jag som vanligt - glädjer mina vänner och alla andra med ett leende på läpparna. Det kan behövas lite kul i vintermörkret.

Dagens vikter, kön, namn och färg/variant så här långt:
Hona: Tallkottens Zara of Zidane 198g, Rag a/g ev. tabby
Hane: Tallkottens Zammy of Zidane 222 g, Rag e (03) ev. tabby
Hane: Tallkottens Zimon of Zidane 242 g, Rag n 03 ev. tabby
Hane: Tallkottens Zacho of Zidane 266 g, Rag d (03) ev. tabby
Hona: Tallkottens Zindy of Zidane 216 g, Rag a/g 03 ev. tabby

Ha de i kylan och ta hand om varandra!
//Brittmarie


"Visdom följer inte nödvändigtvis med ålder.
Ibland dyker åldern upp alldeles på egen hand"

Inga kommentarer: