onsdag, juni 10, 2009

Det är inte lätt....

.....att hitta boende till SW när man är lite sent ute. Eller vi trodde faktiskt att vi var ute i god tid men icke....

Nåja det verkar ha löst sig till slut men typen av boende blev inte riktigt vad vi tänkt i från början. Istället för hotell kommer vi att hyra en liten stuga. Blir mysigt det också. Är ju enklare att ställa till med grillafton om man bor på det viset. Blir inte heller så trångt för katterna och det är ju ännu en stor fördel. Enda nackdelen är väl att vi kommer att få en bit att åka till in Rosvalla och utställningen och att vi inte får någon hotellfrukost - men det får vi ta.

Ska bli jätteroligt att uppleva SW igen, speciellt med det här gänget som jag kommer att åka med - blir lite blandad kompott; både Ragdoll- och Main Coon-männsikor. Gud vad vi ska tjattra som de värsta tonåringar ;-)

Kattungarna har nu blivit hela 6 veckor och som vanligt jagas de med kameran i högsta hugg. Än har jag inte lyckats att få till någon bra bild som är värd namnet bild men som vanligt - skam den som ger sig. Uppdatering av hemsidan med nya bilder på småkottarna kommer!

Dagen D närmar sig för Lilla Lila - skönt. Det är "bara" 5 dagar kvar och det börjar det bli riktigt nervöst. Blivande mamman har också börjat jaga mig så smått. Matte måååååste hela tiden finnas i sikte och det är ju så typiskt för mina honor när de snart ska föda.
Bolådan har stått färdig i över en vecka och Lilla Lila har börjat bädda och rumstera i den så smått. Vore riktigt trevligt om hon fattar vad den är till för -verkar lite så faktiskt - just nu i alla fall.......

Tycker på något sätt att Lilla Lilas dräktighet har känts extra lång - ungefär som om hon skulle varit dräktig dubbla tiden men det är ju helt omöjligt som vi vet. Undrar varför det känns så inför visa honors dräktighet....hur livet i övrigt har betett sig eller så kanske....va vet jag.

Hur som helst så längtar jag som vanligt vansinnigt mycket - inte bara för att slippa bli antastade av en dräktig hona hela tiden utan jag är också otroligt nyfiken på vad Hankook och Lilla Lila kommer att ge; ja söta kattungar- ja, jag vet.... men....

För övrigt har vinterjackan åkt på igen och jag börjar tro att istiden är på väg. Det enda som växer just nu, upptäckte jag igår, är ogräs med stort O. Jösses var kommer allt ifrån. Det var ju hyfsat väder igår så jag gav mig i kast med rensandet men ju mer jag rensade ju mer kom det upp, kallas visst kvickrot. -*suck*

Liten Mio min Mio

Stor Mio min Mio

Dags för en försenad lunch. Hej och ha det bra till nästa gång!

//Brittmarie

"Ingenting är så lätt att det inte kan bli svårtom det görs motvilligt."

Inga kommentarer: