söndag, juni 07, 2009

Hade tänkt...

...åka in till Örebro för att bara vara
på kattutställning men tji fick jag...


Frampå förmiddán när jag var klar med matning av katter, tömning av lådor, gullande med stora och små kissar, dammsugning, tvätt, hundpromenad o.s.v. och hade äntligen duschen och eget ompysslande i sikte - vad ser jag då....

Corall och Chris har gladeligen hoppat ur bejbishagen - jo ja tackar jag......
Dumdumt provade jag med att samla in alla två småttingarna och sätta tillbaka dom i bejbishagen igen. Det fungerade i hela fem minuter sedan var de ute igen. Vadå åka på kattutställning; bara att redigera.
Uppfödarn fick istället satsa på att organisera om och se till att HELA rummet är kattungeanpassat; lägga fäll och mys under sängen så att kattfamiljen har en varm och gosig skyddad plats, organisera om mat- och vattenskålar och kattlådor, ut med mamma katts klätterställning och in med en mer kattungeanpassad m.m.

Mitt i allt så börjar mamma katt löpa och är helt plötsligt intresserad av att få nya kattungar. Glöm de gumman...
Får för mig att hon menar; ja men matte jag fick ju bara två och behöver fler för att hålla rasen vid liv. Behövs inte kära gumman säger jag - det finns redan hur många som helst både med och utan stamtavla så ta det lugnt tjejen vi har inte bråttom, tids nog....

Ang. Nerkutställningen så tog Tallkottens Lobo sitt andra CAPIB så nu måste Mona, Daniel och Lobo ta sig en liten tur till Norge. Hoppas att vi kan åka samtidigt.
GRATTIS och tack för att ni visar upp Lobo så fint och tack för den fina filmen.
Ni är guld - kram.

Lilla Lilas dräktighet närmar sig sitt slut - bara en vecka kvar tills dygn 65. Är ganska säker på att det blir några extra dygn innan bebbarna kommer. Lilas mamma har fött en kull på dygn 67:och resten av hennes kullar föddes faktiskt på dygn 69. Att både löpbeteende och dräktighetstid går i arv mor-dotter är ju inte speciellt ovanligt så det lär väl kännas som att det blir ytterligare en dräktigehet lika lång som en elfants...

Nu ska jag i alla fall natta mig själv - ha de så gôtt som vi värmlänninger säjer.

//Brittmarie
"Ju större motstånd vi stöter på,
desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom".

Inga kommentarer: